Offerte
Situatiescan
Gratis advies
X

Offerte



Uw naam


Uw achternaam
Uw telefoonnummer of e-mailadres


Spamcontrole: klik het eerste vakje aan
X

Situatiescan



Omschrijf kort uw situatie
Uw naam


Uw achternaam
Uw telefoonnummer of e-mailadres


Spamcontrole: klik het eerste vakje aan
X

Gratis adviesgesprek



Omschrijf kort waarover u advies wenst
Uw naam


Uw achternaam
Uw telefoonnummer of e-mailadres


Spamcontrole: klik het eerste vakje aan

Woning kopen of verkopen

Dossier online

Hebt u een woning gekocht/verkocht? Dan moet u de afspraken over de prijs, de overdracht en over de voorwaarden schriftelijk vastleggen in een koopcontract.

Vaak wordt de koopovereenkomst opgesteld door een makelaar, soms door de notaris. Een koopovereenkomst alleen is niet voldoende om eigenaar te worden van de woning. De juridische eigendomsoverdracht vindt plaats bij de notaris door het ondertekenen van de akte van levering. Deze akte wordt door de notaris opgesteld aan de hand van de koopovereenkomst en informatie van onder meer de verkoper, de koper, de makelaar, de bank en de openbare registers zoals het Kadaster.

Na controle van alle gegevens verstuurt de notaris het ontwerp van de akte en de afrekening naar de betrokkenen. Op de afrekening staan alle relevante financiële gegevens. De notaris controleert onder meer de bevoegdheid tot overdracht van de verkoper, faillissement van de verkoper en of er nog hypotheken en/of beslagen rusten op de woning. Direct na de overdracht wordt een afschrift van de akte ingeschreven bij het Kadaster. Pas daarna is de eigendomsoverdracht compleet.

Woning kopen of verkopen

Onze voordelen
  • De conceptakten en de afschriften worden klaargezet in een digitale omgeving, zodat u er altijd bij kunt.
Onze werkwijze
  • Invoeren gegevens aan de hand van de koopovereenkomst.
  • Controle op tijdige ontvangst waarborgsom of bankgarantie.
  • Verzamelen verdere benodigde gegevens (waaronder aflosnota, zakelijke lasten, gelden opvragen bij de hypotheekverstrekker van de koper) .
  • Controle bij kadaster op tenaamstelling en aanwezige hypotheken en/of beslagen.
  • Opstellen van (concept) akte van levering, hypotheekakte en nota van afrekening.
  • Zorgdragen voor inschrijving van een afschrift van de akte bij het Kadaster.
Aandachtspunten
  • Als u samen met de (ver)koper een koopovereenkomst heeft opgesteld, dus zonder makelaar, denk er dan aan dat u deze inlevert bij de notaris van uw keuze.
Heeft u een vraag over dit product?

0548 - 760020

info@notarisholscher.nl